Onze identiteit

In alles wat we doen, laten we ons leiden door onze christelijke identiteit. We geloven in de waarden van geloof, hoop en liefde, en in de unieke waarde van ieder mens in de ogen van God. We streven ernaar om samen te leven en dragen verantwoordelijkheid voor elkaar.

Open christelijk

Wij zijn een christelijke school en staan open voor alle leerlingen. We gaan ervan uit dat je onze identiteit respecteert en dat je kind deelneemt aan de dagopening en -sluiting, de lessen Bijbelse geschiedenis, de vieringen op school en in de kerk.

Dagopening

We maken gebruik van "De Prentenbijbel", een prachtig prentenboek met paginagrote illustraties en boeiende Bijbelverhalen. Het is geschreven in eigentijdse, kindgerichte taal en de warme, kleurrijke beelden tonen ook details die niet altijd in de verhalen zelf staan, perfect voor de kleuters van groep 1 en 2. Daarnaast gebruiken we "De Bijbel voor Jou", die speciaal is ontworpen voor kinderen vanaf ongeveer 4 jaar. Deze kinderbijbel bevat verhalen uit het Oude Testament en Nieuwe Testament, en brengt de bijbelse verhalen op een begrijpelijke manier over.

Voor de leerlingen in groep 3 tot en met 8 maken we gebruik van "Kind op Maandag", een methode voor uitnodigend godsdienstonderwijs waarin Bijbelverhalen centraal staan. Met deze methode kunnen we kinderen laten kennismaken met de rijkdom van de Bijbel en hen aanmoedigen om te ontdekken wat deze verhalen voor hen betekenen.