Goed onderwijs

We besteden veel aandacht aan hoofdvakken als taal, rekenen en (begrijpend) lezen. Daarmee leggen we een stevige basis. Daarnaast is er ook ruime aandacht voor creativiteit, voor leren leren en voor een goede sociaal-emotionele ontwikkeling.

In de groep

We begrijpen dat niet alle kinderen zich op dezelfde manier ontwikkelen, maar we zoeken naar overeenkomsten binnen de groep om hen gezamenlijk verder te helpen in hun ontwikkeling. We streven ernaar de groep bij elkaar te houden, omdat kinderen gedijen bij goede, duidelijke uitleg. Wanneer dit niet meer passend is, bieden we verlengde instructies of extra uitdagingen aan. Ons model is gebaseerd op de overtuiging dat elke leerling kan leren, mits de instructie helder, systematisch en doelgericht wordt aangeboden.

Chromebook en papier

Met de digitale leermiddelen stemmen we de verwerking van het onderwijs verder af op het niveau van het individuele kind. Daarom heeft je kind vanaf groep 3 een eigen chromebook. We maken bewuste keuzes tussen digitaal onderwijs en het onderwijs dat we juist beter op papier kunnen geven. Wij hechten veel waarde aan goed schrijfonderwijs, net zoals aan het op een verantwoorde manier leren omgaan met digitale middelen.