Missie

Op de CBS Koningin Wilhelmina School werken wij vanuit een open Christelijke identiteit. We willen dat elk kind zich veilig en gerespecteerd voelt op onze school. Elk kind is uniek en mag er zijn. We bieden kwalitatief goed onderwijs, zodat door elk kind optimale leeropbrengsten worden behaald, zonder daarbij een evenwichtige sociaal-emotionele ontwikkeling en het welbevinden uit het oog te verliezen.

We willen zoveel mogelijk aansluiten bij de onderwijsbehoeften van onze leerlingen en kijken naar de kansen en mogelijkheden van elk kind. We bieden boeiend onderwijs voor het kind van deze tijd, de volwassene van de toekomst. Wij maken ons onderwijs motiverend, uitdagend en betekenisvol, passend bij de talenten van onze leerlingen. Leerlingen zijn medeverantwoordelijk voor hun eigen leerproces en ouders zijn betrokken bij de school en het leerproces van hun kind.

Kernwaarden

Ons onderwijs is voortdurend in ontwikkeling. We werken daarbij vanuit onze kernwaarden:

• Uitdaging: We bieden inspirerend en boeiend onderwijs dat elke leerling uitdaagt om het optimale uit zichzelf te halen. Ons curriculum is ontworpen om de nieuwsgierigheid te prikkelen en de vaardigheden te ontwikkelen die nodig zijn om te groeien.
  • Betrokkenheid: Samen vormen we een hechte gemeenschap waarin iedereen bijdraagt. We leven, werken en leren samen, waarbij we elkaar aanmoedigen en ondersteunen.
  • Geloof: Onze school is geworteld in christelijke normen en waarden. Dit betekent dat we aandacht hebben voor elkaar, zorg dragen voor de gemeenschap, en elkaar ondersteunen in tijden van nood. We streven naar een omgeving waarin liefde, eerlijkheid en compassie centraal staan.
  • Respect: Wij geloven dat iedereen uniek is en waardevol. We creëren een omgeving waarin iedereen zichzelf kan zijn en zich gerespecteerd voelt.